Digitális Identitás

 


Az vagy, aminek a weben látszol. Minden más: illúzió.


Azok vagyunk, aminek a neten látszunk – vagy amilyennek láttatnak minket mások. Online és azonos idejű hálózatokban élünk, mely folyamatos kereshetőséget és megtalálhatóságot feltételez mindarról, ami rólunk már megjelent vagy megjelenhet.


Ha egy márka, egy vállalat vagy egy személy nem érhető el online, felmerül, hogy nem is létezik.

Hitelessége, megbízhatósága, ellenőrizhetősége válhat kérdésessé – és elveszítheti a lehetőséget arra, hogy újabb üzleti vagy emberi kapcsolatokat létesítsen. Mindeközben kérdés, hogy láthatatlanok maradhatunk‐e vagy mennyire legyünk láthatóak, illetve mennyiben tudjuk kontrollálni a rólunk vagy a vállalatunkról megjelenő információkat.

 

Digitális lábnyomokat hagyunk magunkról és hagynak rólunk folyamatosan, sokszor anélkül, hogy mindezt tudnánk.

A weben élünk, alkotunk, tájékozódunk és tájékoztatunk. Itt lehet megfigyelni másokat és itt figyelnek meg minket mások. Az internetes nyilvánosság kialakulásával többé nem kerülhető meg az a kérdés, hogy mennyire akarunk láthatóak lenni, milyen közösségekhez akarunk tartozni, és melyekhez nem, mit szeretnénk mondani magunkról online és mit nem. Sőt, mit szeretnénk mondani vállalatunkról, mit mond rólunk a vállalat, a munkatársak, a családunk tagjai. Esetleg nem is direktben rólunk mondják, csak „csipkézik” saját identitásukat, melyhez egy online hálózatban mi is hozzátartozunk.


A szakmai tudás, a hozzáértés és a jó hírnév már nem elég.

A valóság és ezzel az életünk főbb színterei átköltöztek a netre. A konkurenciánk innen tájékozódik, ügyfeleink itt mondják el véleményüket, itt osztják meg tapasztalataikat egymással. A döntések egy része már itt születik meg. A társas interakcióink javarésze tehát mediatizálódott, azon belül jelentős részben digitális úton kommunikálunk. Ennek következménye, hogy mindaz, ami korábban az „én” fogalmát jelentette mára jelentősrészben egybeolvadt a „digitális én” folyamatosan formálódó képével.

 

A Digital Identity Agency segítségével összefoglaló áttekintés kapható arról, hogy milyenek látnak minket/cégünket mások, tehát milyennek látszunk a weben, illetve visszaszerezhetjük az elvesztett kontrollt énünk/vállalatunk építése felett, saját digitális reputációnk és online biztonságunk menedzselésének érdekében.

 

Mivel megítélésünk alapvetően online megjelenésünktől függ, hisszük, hogy az emberi és szakmai kapcsolatok kialakulását és fejlődését a digitális identitás határozza meg. Ügyfeleink elé ezért tükröt tartunk és megmutatjuk webes énjüket, illetve segítünk kontrollálni online profiljukat webtudatosság építésével, továbbá komplex problémakezeléssel, hálózati kommunikációs, informatikai és jogi eszközökkel.

 

A DItükör™ megmutatja, hogy kik vagyunk online.

A DIkontroll™ abban segít, hogy ezt a képet átrajzoljuk.