Hírek

Digitális identitás a gyakorlatban

2016. július 

A MENTOR FM arról kérdezte kollégánkat, hogy pontosan mit jelent a digitális identitás, hogy milyen lehetőségek vannak a rólunk megjelenő adatok kontrollálására, illetve hogy mit érdemes vagy épp nem érdemes online megmutatnia magáról egy átlagos felhasználónak. Kényelemről, hamis identitásról, privát szféráról és identitáslopásról az adás itt hallgatható meg.


A ronda menyasszony és a darabolós gyilkos 

2016. június

A digitális lábnyomokat és azok hatásait elemezte a Digital Identity Agency exkluzív, zárt körű rendezvénye az Ötkert Secret Roomban június 9-én. A kerekasztal és fórum apropóját az Akadémiai Kiadónál  frissen megjelent Digitalizáció és új média című könyv adta. A résztvevők inspiráló vitát folytattak arról, hogy mitől tartunk a neten: mást kapunk, mint amit ígérnek és beláthatatlan veszélyekkel is számolnunk kell. A ronda menyasszony volt a szemléltető példa egy társkereső oldalon és a darabolós gyilkos az online veszélyek kapcsán. A résztvevők arra jutottak, hogy felkészülni mindenre nem lehet, de vannak olyan kockázatok, melyeket alapvetően figyelembe kell venni. Ilyenek például az adatbiztonság, a tudatosan épített jó hírnév vagy a privát szféra védelme. A fórumon hangsúlyozták, hogy veszélyes egy-egy változást önmagában vizsgálni és a jelenből értelmezni, miközben az egymással összefüggő technológiák és szolgáltatások együtt hagynak lenyomatot a jelenben – minden lépéssel új jövőt építve. A telekommunikáció, a mesterségesintelligencia-kutatás, az adatok védelme és az oktatás jelenlegi formáinak újragondolása meghatározó szerephez jut. Képes összefoglalóhoz kattintás itt

 

Digitalizáció és új média. Trendek, stratégiák, illusztrációk - hiánypótló összefoglalás

2016. június

A 87. Könyvhétre megjelenő, illetve a támogatásunkkal létrejött munka alapmű a digitális trendek áttekintéséhez és megértéséhez. Egyszerre ad muníciót több szakmának - az IT-tól a marketingig, az üzleti döntéshozástól a felsőoktatás-kutatásig és a művészetig. "Hihetetlenül szórakoztató, nagyon jól demonstráló, érdekes példákkal alátámasztott magyarázatok, amiket élmény olvasni. Intellektuálisan izgató könyv!" - Heal Edina Google Magyarország igazgató ajánlása szerint. Az Akadémiai Kiadó hivatalos oldalán, illetve az események és részletek összefoglaló oldalán már elérhető a könyv.

 

Táblagépes kutatásunk a Telenorral partnerségben mérföldkőhöz ért

2016. február

A Telenor Hipersuli programja modellkutatási szakaszba ért. A Hipernet hozzáférést és a Microsoft táblagépeit biztosító projektben több száz diák vesz részt. A Digital Identity Agency hatásmonitoringot készít a kísérleti helyzetekről és a jövőbemutató gyakorlatokról. A kutatás első mérföldkövéig azt vizsgáltuk, hogy a résztvevő diákok, szülők és tanárok milyen elvárásokat fogalmaztak meg előzetesen a programmal kapcsolatban, milyen előzetes online kompetenciákkal érkeznek, valamint milyen félelmeket és dilemmákat fogalmaznak meg. A hamarosan kezdődő második mérföldkő az alkalmazott módszerek hatékonyságára fókuszál. További részletek többek között a PC World oldalán érhetők el.


Kütyüfüggőség

2016. február

Szakértőnk hivatkozva a Nielsen friss kutatására, mely szerint a magyar háztartások 34%-ában legalább kettő okostelefon van, az online bekapcsoltságot, mint természetessé váló gyakorlatot emelte ki a Metropolnak adott interjújában. Kifejtette, hogy a digitális eszközök egyre testközelibbek és mobilabbak, tudatos használatuk egyre kevésbé kerülhető meg.


Ami már sci-fi filmekből ismerős

2016. február

“Egy életen át tanuljuk, hogy használjuk tudatosan a rendelkezésre álló technikát. Olyan világ felé haladunk, amit a sci-fikból ismerünk, szenzorok vesznek körül bennünket, s ezek is adatokat szolgáltatnak rólunk, melyek optimalizálják a környezetünket. A technológia fejlődése nem csak a profitról, hanem a biztonságról is szól, illetve arról, hogyan lehet értékesebb, élményekkel telibb az életünk. És nem csak a virtuális életünk, hanem az is, amit megélünk” – fejtette ki munkatársunk a Kossuth Rádiónak adott interjúban. Megjelenés a hirado.hu oldalon.

 

A Z-generáció médiafogyasztása a Metropolban

2015. szeptember

Izgalmas kettősség alakult ki a fiatal generáció médiafogyasztása terén: egyszerre vannak jelen a médiafogyasztás hagyományos formái a nagyképernyős “televíziós agyrágógumitól” a papír alapú könyvig, miközben a Z generáció számos digitális forrást is elérhet. Azokban az országokban, ahol a lakosság 60-90%-ban naponta eléri netet és a közösségi hálózatokat, ott megjelenik az úgynevezett második képernyő (second screen) is a médiafogyasztásban, illetve további képernyők és digitális eszközök is: a legfrissebb kutatások szerint ez 3-5 képernyőt jelenthet egyszerre – nyilatkozta szakértőnk a Metropolnak.

 

Hipersuli és a táblagépek: kutatási projektünk elindult

2015. április

A Hipersuli program partnereként megkezdtük éles adatfelvételi munkánkat a Telenorral. A tabletek oktatásban használati hatékonyságához a diákok, az oktatók és a szülők körében egyszerre készítünk komplex kutatást és elemzést, több lépcsőben.


Esélyek és veszélyek a közösségi oldalakon: sajtómegjelenés

2015. március

A Nők Lapja Psziché kiemelten foglalkozott a Facebook oldalak kedveltségének okaival és csapdáival. Nagy lélegzetű cikkében szakértőinket külön-külön is megkérdezte a témáról. Hogyan érhető el kis befektetéssel boldogságérzet az online társas helyzetben? A lájkok alapján hogyan írhatók le közelítő pontossággal a személyiségjegyek? Miért érdemes egyes fórumokat az első intő jellel azonnal elhagyni? Megtudható a lap márciusi számából.


Az online lét okozta változások: a tudatos szerepektől a FOMO-ig

2014. október 31.

Amerikai párokat vizsgáló kutatás apropóján kérdezte meg a Metropol munkatársainkat. A közös, társas életünkről szóló hazai és nemzetközi kutatások alapján a cikk elsősorban az internettudatosságra, a digitális világ szocializációjára, a mediatizált kommunikációra, az online magányra és a FOMO-jelenségre koncentrál. További részletek a Metropol cikkében.

 

Az Internet társadalmi hatásai - Online nemzedék

2014. szeptember 1.

"E-mailekkel kelünk, online hírek olvasása közben eszünk, netről streamelt filmeken alszunk el. Az elmúlt húsz év internetes forradalma megváltoztatta életünket." A PC World nyári száma szakértőket, többek között munkatársainkat kérdezte meg arról, milyen változásokat eredményez mindez. A cikk, mely itt olvasható, elemzi a monitorélményt, az internet "árát", az információrobbanást, az új magányt, az online álarcokat és rámutat arra, hogy mit tartogat a jövő a digitális környezetben. 


Milyen stratégiák mentén épül fel a digitális identitás?

Egyetemisták a munkavállalás előtt

2014. június 15.

"A digitális identitás egy online elérhető adatkészlet, amely az Én kivetülése és leképeződése a digitalizált színtereken. Az itt bemutatott kutatás alapkérdése az, hogy milyen stratégiák mentén épül fel a digitális identitás, milyen döntések születnek az online környezetben az offline identitás megjelenéséről, milyen érzelmi-kognitív mintázatok, motivációk, aktivitások határozzák meg az online kommunikációt." Dr. Fehér Katalin tanulmánya megjelent a Médiakutató nyári számában.

 

Digitális identitás: nyomot hagyunk. Előadás a Kürt Akadémián

2014. június 13.

Nyomot hagyunk - szó szerint és metaforikusan is - ezzel a gondolattal kezdődött előadásunk a Kürt Akadémia NET-WORKS képzésének záró programjában. A résztvevők aktív érdeklődéssel hallgatták meg az online reputáció-menedzsment alapvető szabályait/finom technikáit, valamint a legújabb piaci kutatási eredményeket a témában. Dr. Fehér Katalin szemléltető esettanulmányainkat is megosztotta a hallgatósággal. A prezi megtekinthető itt.


Adjuk össze: a közösség ereje. A Marie Claire cikke

2014. júniusi szám

Hogyan segítik az internetezők a projekteket? Hogyan támogatnak jó ötleteket? Hogyan lesz hiteles valami csak azért, mert a fogyasztók egy online fórumon pozitív visszajelzést adtak? Az online közösségi hálózatok üzleti és ötlet-alapú/kísérletező projektjeiről kérdezte meg Dr. Fehér Katalint a Marie Claire  júniusi száma. A cikkben a bizalmon, a közösségi támogatáson alapuló projektek sikeressére mutatnak rá szakértők.

 

Ki vagyok a neten? - vendégségben a BME Kommunikációs Szakkollégiumának IV. Szakmai Estjén

2014. május 6.

Csókay Ákos nyitóelőadásának fókuszában a self-branding vagy önmárka építés folyamat állt. Az újmédia használatával bárki könnyen és nagyon hamar ki tud alakítani magáról egy szakmai képet és bekerülhet egy szakmai közösségbe – persze ha jól csinálja, amit csinál. Körültekintően, egy kialakított stratégiával megalapozva, a digitális identitásunkra nagyszerű márkát építhetünk. A rendezvényről itt olvashat.

 

Digitális Pedagógus Konferencia – ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar

2014. április 26.

A konferencia a pedagógus változó szerepét, a tanítás és tanulás új formáit tárgyalta az információs társadalomban. Dr. Fehér Katalin a digitális profiltól a selfie-ig című videokonferenciás elődásában az én-kép kontrolljának digitális eszköztárát mutatta be és betekintést adott a selfie-kutatás első globális eredményeibe.

 

Az online lét offline hatásait vizsgáló rendezvényen nyitóelőadtunk

2014. április 14.

A Jövőképp Egyesület által megrendezett „Én és Én” szimpózium nyitó előadására Csókay Ákost kérték fel, aki a meghívott szakértőkkel együtt arra kereste a választ, hogy személyiségünkben, mindennapjainkban milyen változásokat hozott, az internet és a közösségi média térnyerése. Kétségtelen, hogy vannak pozitívumai az online-létnek, de vajon nem esünk túlzásba olykor? Mindig tudjuk hol a határ? Az eseményről készített felvétel megtekinthető itt.


Selfie: a trendkövetés biztonságérzetet ad. A Metropol cikke

2014. április 14.

Nézzük egymást, és nézzük magunkat. Az internetes és telekommunikációs eszközök azonnali közösségi megosztással terjesztik ön/arc/képeinket: az eredmény már elkészülte közben látható és befolyásolható. Ez egyfajta kontroll is: a kép készítője dönti el, mit akar láttatni, és nem kell segítséget kérnie másoktól az „Én” megmutatásához. Amikor feltölti a képeket, formálja és meghatározza saját digitális identitását. A Metropolnak Dr. Fehér Katalin adott interjút.


A CAFÉ Communications Tízórai történeteinek vendége volt a Digital Identity Agency Magyarország Kft.

2014. április 9.

Kezdetben volt az internet, mely összekötött. Azután egyre több cég költözött a netre. Majd mentünk utánuk mi is. Ma az a meglepő, ha valami nincs ott, hisz mindenki ott van. Vagy ott is van? Esetleg csak ott van? Az internet a márkák, az intézmények és a magánszemélyek megjelenésének elsődleges terepévé vált. Ma itt kezdődik a megismerés és a prezentáció. Ezért fontos megtudni, miként válunk azzá, aminek a neten látszunk, és hogyan használja fel mindezt az üzleti környezet. A rendezvényről készített felvétel megtekinthető itt.

 

A vállalatok és a márkák digitális identitásáról beszéltünk a Budapesti Corvinus Egyetemen

2014. március 3.

Az üzleti kommunikáció és stratégiája kurzus vendégelőadójaként Csókay Ákos a márkák, a vállalatok és azok dolgozóinak online életéről és megjelenéséről beszélt, mint a vállalati értéket közvetlenül meghatározó momentumáról. A hallgatók betekintést nyerhettek az online felépülő identitásunk főbb alkotóelemeibe és az énkomponálás folyamatába.

 

Megkezdődött a dél-kelet-ázsiai kutatás a digitális identitás vállalati megoldásairól

2014. március

Döntéshozók és döntéselőkészítőket kérdez meg a kutatási projekt a vállalati digitális identitás stratégiáról, a jelenlegi irányelvekről, szabályozásokról és a jövőbeni tervekről. A feltáró vizsgálat a már megvalósult közép-kelet-európai kutatási szakaszhoz kapcsolódik összehasonlító kutatási projektként. Kutatásvezető: dr. Fehér Katalin.

 

Az „Énkomponálás.net” kurzus 3. évfolyama túljelentkezéssel és várólistával kezdte meg munkáját az ELTE BTK Művészet és Médiakutatási Intézetében

2014. február 14.

A Média és Kommunikációs Tanszéken dr. Fehér Katalin és Csókay Ákos által vezetett kurzus továbbra is az egyén/brand/vállalat digitális reprezentációjával kapcsolatos elméleti megközelítéseket és a gyakorlati életből hozott alkalmazásokat elemzi, külső szakértők és kutatók bevonásával. A kurzus tematikája félévről félévre frissül a legújabb trendeknek megfelelően. További részletek a kurzusról, illetve a közösen feldolgozott szakcikkekről online követhetők.

 

Digitális identás: kockázat, kontroll, krízis. Elődás a Kürt Akadémián

2013. november 15.

Az elődás során Dr. Fehér Katalin a vállalati reputációs költés dimenzióit és esettanulmányait elemezte, illetve a digitálisidentitás-kutatás hazai és nemzetközi állomásairól adott körképet. A Kürt Akadémia NET-WORKS képzésében kiemelt helyen szerepel a digitális identitás területe, az előadások félévente, illetve csoportprofil szerint frissülnek vagy kapnak újabb elemzési nézőpontokat.

 

Az én digitális konstrukciójának művészete címmel adtunk elő az MTA-n

2013. október 26.

A Magyar Tudományos Akadémia Szociológiai Kutató Intézete és a Magyar Szociológiai Társaság által rendezett "A hazai intézményes szociológia 50 éve" konferencián Csókay Ákos adta elő PhD kutatásának eredményeit a Tudomány, Technológia és Társadalom szekcióban. A prezentáció itt olvasható a konferenciáról további részletek pedig itt.

 

A munkavállaló online viselkedése a legfőbb kockázati tényező

2013. október 7.

A hazai vállalatvezetők az újmédia-eszközök tekintetében a munkavállalót tekintik a legfőbb kockázatnak: akár a vállalat hírneve és biztonsága is elbukhat egyetlen munkavállaló online viselkedésén, az adatszivárgás pedig súlyos gazdasági károkat okozhat. A cégek ilyen értelemben sérülékenyebbek, mint valaha – derült ki a Budapesti Gazdasági Főiskola Kutatóközpont és a KÜRT Akadémia közös kutatási projektjéből. főként az IT-, energia-, bank-, ingatlan-, és telekommunikációs cégvezetők egyetértettek abban, hogy a digitális identitás kiépítése és fenntartása stratégiai kérdéssé vált: a neten történő kommunikáció és megjelenés ma már legalább olyan fontos, mint a személyes benyomás vagy a referencia. Kutatásvezető: dr. Fehér Katalin. További részletek elérhetők többek között itt.

 

Korhatár nélküli játszótér nyílik a Kutatók Éjszakáján

2013. szeptember 27.

Az Országos Széchenyi Könyvtárban megrendezett Kutatók Éjszakája rendezvénysorozat meghívott résztvevője Csókay Ákos volt a Digital Identity Agency képviseletében, aki a világ legnagyobb játszóteréről beszélt. Azt hogy miért játszunk a neten, különösebben nem kíván magyarázatot. Viszont az, hogy a nettel, mint médiummal miért játszunk már sokkal érdekesebb. Meg az is, hogy mit és hogyan? Ha nem volt ott, az előadást megtekintheti itt.

 

Túljelentkezéssel indult a „Énkomponálás.net” kurzus 2. évfolyama az ELTE BTK Művészet és Médiakutatási Intézetében

2013. szeptember 9.

Az ELTE Média és Kommunikációs Tanszéken futó kurzusnak (modulfejlesztők: dr. Fehér Katalin és Csókay Ákos) híre ment: nemcsak hallgatói túljelentkezéssel szembesültek az oktatók, hanem a korábbi vendégelőadók is bejelentkeztek, hogy örömmel adnának elő újra. A friss esetek bemutatása és elemzése, a hallgatói tartalomelemzés kiterjesztése és további szakemberek bevonása segít a hallgatóknak megismerni az „énkomponálás” művészetét az új média terében. További részletek a kurzusról, illetve a közösen feldolgozott szakcikkekről online követhetők.

 

Digitális identitás és az Y generáció: 2013-as kutatási eredmények a SzuperTV2 műsorán

2013. május 29.

Az „Y” generáció tagjai számára, ami nem elérhető az interneten, az nem is létezik. Dr. Fehér Katalin, a BGF Kutatóközpont tudományos főmunkatársa és a Digital Identity Agency kutatás-fejlesztési vezetője elmondta, hogy az „Y” generáció tagjai bár aktívak az interneten, törekednek arra, hogy mégis megőrizzék a privát szférájukat. Fontos, számukra, hogy megválasszák, kikkel szerepelnek közös fotókon, megőrizzék jó hírnevüket publikus referencia-hálózatuk alapján. Az interjúban celebek és wannabe celebek is vallanak a közösségi média használati szokásukról, a megosztások és posztolások celeblélektanáról. Video a SzuperTV2-n.

 

70-80%-ban az vagyok, ami az interneten látszik rólam

2013. május 16.

Bár az Y generáció tagjai, azaz az 1976 és 1996 között születettek már gyerekkorukban találkoztak az internetes eszközökkel, csak részben alakítják tudatosan digitális identitásukat, amely 70-80%-ban önazonos, 20-30%-ban viszont az határozza meg, hogy mások mit mondanak róluk a neten. Az Y generáció tagjai különösen ügyelnek a magánszféra védelmére, ezért is törekednek gyakran az online rejtőzködésre. Többségük már rendelkezik valamilyen negatív tapasztalattal, amely velük, vagy a környezetükben élőkkel történt: jellemzően ide sorolják a fényképek megtévesztő felhasználását, azaz, amikor közösségi oldalakra feltöltött fotójukat mások használják fel, politikai vagy felnőtt tartalmú oldalakon. Munkatársunk a HVG-nek nyilatkozott a legfrissebb digitálisidentitás-kutatásról. További részletek a HVG oldalán.


Zsombor Vasvári, co-founder of Digital Identity Agency participated the New York Tech MeetUp in May

May 7, 2013, New York City, USA

Event details: http://nytm.org/events/meetup/may-7-2013-nytm

Beside seeing IBM's stop motion movie, that they created by moving individual molecules and making pictures of them (!!!), and the winner teams of the Hackaton competition of HackNY, one of the company demos (IMRSV - https://imrsv.com/) presented a revolutionary new solution for face detection. They demonstrated the ability to turn any standard webcam into a face detection device, empowered with brilliant analytic capabilities, including age, sex, eye motion and attention cycle detection. With their solution any retailer (just by putting a cheap webcam over the entrance of their shop) will get second to none, real time statistical data about their visitors. IMRSV stated, that their solution is not for sale for government agencies, nor do they store or provide information about the collected faces to any 3rd parties.

 

Szimbiózis Napok 2013

Digitális létezés és a Harlem shake

2013. május 10.

„A Harlem shake nem más, mint 40 másodperces nettó idiotizmus.” A digitális létezés egy kifejezetten virulens, ám annál nehezebben értelmezhető jelenségét az internetes mémek szempontjából vizsgálja a kerekasztal-beszélgetés a Szimbiózis Napokon. A beszélgetésen részt vesznek Csókay Ákos (szociológus, Digital Identity Agency, Fadgyas Gábor (ügyfélkapcsolati igazgató, Café PR), Dr. Fehér Katalin (újmédia-kutató BGF Kutatóközpont, Digital Identity Agency), Menkó Gábor (pszichológus, Darwin's Marketing Evolution). További részletek a program oldalán: Szimbiózis Napok, illetve a HVG cikkében.

 

Blog-konferencia, ELTE BTK MMI

2013. május 8.

Blogolásról beszélni nem könnyű. Azonban neves hazai divat-, gasztro és kulináris bloggerek sokat segíthetnek feltárni, hogy ki, miért, mit, mennyiszer és hogyan blogol. Az elméleti keret megrajzolásában dr. Bernschütz Mária és Csókay Ákos segítettek. Egyben minden meghívott blogger egyetértett, blogolás nélkül nem lennének meg. Részletek a program oldalán.


Stratégiai megállapodást kötöttünk a Magyar Magánorvosok Országos Szövetségével

2013. március 1.

A Magánorvosok Országos Szövetségének (MAOOSZ) Elnöksége fontosnak tartja, hogy az állami egészségügyi rendszeren kívül működő egészségügyi szolgáltatók internetes megjelenése kedvező képet mutasson az orvosokról és a szakmáról. „Mára már nem elég egy weboldal, ugyanis az magánorvosokról is rengeteg olyan információ jelenik meg a digitális térben, melyek kontrolljukon kívül eshetnek. Ezért törekszünk tagjaink számára a megfelelő tudatos felkészítést és az esetlegesen szükségessé váló kríziskezelési megoldások igénybe vételének lehetőségét biztosítani, ezzel is hozzájárulva a hivatás tekintélyének megőrzéséhez"– fogalmazott a megállapodás aláírása után a Szövetség elnöke, Dr. Kovács János. A Digital Identity Agency Magyarország Kft. büszke rá, hogy stratégiai partnerei között tudhatja MAOOSZ-t és tagságát, így közöttük többek között  magánbőrgyógyászokat, plasztikai sebészeket, szülész- és nőgyógyászokat, urológusokat és gasztroenterológusokat is.  Részletek: http://www.maoosz.hu/kedvezmenyek


ICT Day 2013 Digitális identitás I.

A láthatóság és a láthatatlanság stratégiái

ICT Day 2013 Digitális identitás II.

Reputációmenedzsment

2013. február 20-21.

Az ICT DAY célja, hogy az év első üzleti félévének kezdetén összefogja a hazai IT-szakma jelentős szereplőit és a kiemelt felhasználókat. Az ICT DAY 0. napján a hazai ICT piac helyzetéről és a gazdasági kihívásokra adható IT-válaszokról szóló előadásokat hallgathattak meg az informatikai döntéshozók, az ICT DAY 1. napján a hazai IT piacon jelen lévő ICT technológiák mutatkoznak be tematikus szekciókban. A program mindkét napján kiemelten kezelte a digitális identitás stratégiájának trendjeit. Az előadások videói elérhetők a láthatóság és láthatatlanság stratégiáiról itt és a reputációmenedzsmentről itt.

 

A valóság élén táncolva. Mit üzen digitális identitásunk?

Előadás az V. NET-WORKS meetupon

2013. február 14.

A Kürt Akadémia programján a digitális emberi kapcsolataink kerültek mérlegre a Művész mozi színpadán. Az online korban az emberi kapcsolatok iránti vágyunk sokkal több pénz termel, mint eddig valaha. Torzulás, evolúció vagy inkább üzleti lehetőség? További részletek a program weboldalán.

Az ELTE BTK Művészet és Médiakutatási Intézetében szemináriumi keretben elindult a „Énkomponálás.net” kurzus 1. évfolyama

2013. február 11.

A Média és Kommunikációs Tanszéken elindított kurzus célja, hogy a hallgatókat bevezesse ez egyén/brand/vállalat digitális reprezentációjával kapcsolatos elméleti megközelítésekbe úgy, hogy mindeközben a gyakorlati életből hozott szakemberek és kutatók segítségével számos éles helyzet bemutatásán, illetve folyamatban lévő kutatásokba való bekapcsolódáson keresztül megismerjük az „énkomponálás” művészetét az új média terében. További részletek a kurzusról, illetve a közösen feldolgozott szakcikkekről online követhetők. Kurzusvezetők: dr. Fehér Katalin és Csókay Ákos.


Átláccó Fesztivál 2012, Budapest

A38 Hajó

2012. december 7.

A Transparency International Magyarország idén is megrendezi programsorozatát a Korrupcióellenes Világnap alkalmából.

Kerekasztalbeszélgetés a témáról: III. Klausz Ferenc, vezérigazgató-helyettes, Telenor; Léderer Sándor, igazgató, K-monitor; Bátorfy Attila, újságíró, Kreatív Online; Fehér Katalin, újmédia-kutató, Digital Identity Agency. Moderátor: Brückner Gergely, újságíró, Figyelő. Regisztráció a rendezvény Facebook oldalán.


Személyesmarketing Konferencia, Budapest

Falk 1 Rendezvényközpont

2012. december 5.

A MarketIntelligence szervezésében a Személyesmarketing kiskonferencián az énmárka a téma. A bevezető előadás a digitális lábnyomokat boncolgatja a Digital Identity Agency előadásában. További részletek a rendezvény Facebook oldalán. Regisztráció.


Jelen expedíció: Digitális lábnyomok, Pécs

Művészetek és Irodalom Háza

2012. november 12.

Ha valaki nem érhető el online, felmerülhet a kérdés, hogy nem is létezik. Vagy feltehető a kérdés: mit csinált eddig, ami nem látszik? S ha mégis látszik: miért éppen így látszik? További részletek a Zsolnay Örökségkezelő oldalán


Előadás az INFOTÉR Konferencián, Balatonfüred

Anna Grand Hotel

2012. november 8-9.

Ki az az Én 2.0? Mit mond magáról tudatosan és nem tudatosan? Hogyan menedzselheti önmagát és hogyan hat másokra egy globális-nyilvános hálózatban? Hogyan válik a digitális identitás stratégiai eszközzé? További részletek a konferencia oldalán.

 

Kürt Akadémia előadás Digitális identitás címmel

2012. október 26.

A felhasználók közel fele keresett már rá magára a Google-ben. Digitalis lábnyomok, láthatóság és láthatatlanság, a digitális énkép és kivetülése, a webes kontextusok, a kontrollálhatóság kérdései kerültek elő. (Zártkörű előadás.)

 

Az internet hatása a gyermekekre és a fiatalokra konferencia, MTA

2012. szeptember 25-26.

A digitális identitás témája 25-én délután kerül sorra: a korai nyomok hálózata című előadás a személyes digitális identitás gyermekkori és fiatalkori hálózatait, azok kutatásait mutatta be. Az előadás kulcsfogalmai: adattest és adatbiztonság, reputáció, negatív, pozitív és extrapozitív énkoncepciók. További részletek a konferencia oldalán.

 

Szimbiózis Antropológiai Fesztivál: Digitális Identitás Kerekasztal

A Digitális Identitás témájával, s a téma 6 szakértőjével várta látogatóit a Szimbiózis Antropológiai Fesztivál 2012. május 18-án a Fogasházban. Résztvevők: Prof. Dr. Csepeli György szociálpszichológus (ELTE TÁTK); Csókay Ákos szociológus, PhD hallgató (ELTE TÁTK); Dr. Fehér Katalin újmédia-kutató (BGF Kutatóközpont); Fromann Richárd szociológus, szobrász, PhD-hallgató (ELTE TÁTK); Frankó-Csuba Dea (a Kürt Akadémia vezetője); Szatmári Elemér (Orihalkon Társaság). Részletes beszámoló a programról és a meglepő performance-ról adigitalisidentitas.blog.hu oldalon olvasható